Baliflits 7

16 februari 2015

Lieve allemaal, het is al weer maandag,dus tijd om een nieuwe baliflits te schrijven. Het internet werkt hier,al is het wat langzaam. Maar ja,ze zeggen toch: alle goede dingen komen langzaam. Vrijdagmorgen om 10 uur stond onze privechauffeur Nyoman op ons te wachten, om ons naar Ubud te brengen. Daar aangekomen zijn we eerst naar het Lotus restaurant gegaan om "koffie" te drinken. Ze hebben daar een prachtige tuin met natuurlijk een lotusvijver. Een bloeiende Lotus stond zo dicht langs de kant, zodat ik daar een prachtige foto van heb gemaakt . Misschien kan ik hem namaken van sugerpasta, zo duidelijk liggen de details vast op mijn foto. Ook nog andere bloemen gespot en gefotografeerd. Wat is de natuur toch mooi. Ubud ligt tussen de grote rijstvelden en je krijgt er geen genoeg van om deze te bekijken. Na het koffiedrinken zijn we naar de plaatselijke markt gegaan, waar Gepke mooie zijden sarongs heeft gekocht voor haar schoondochter. Hier moet je echt nog flink "tawarren"om tot een redelijke prijs te komen. Ze proberen natuurlijk een zo hoog mogelijke prijs voor hun waren te krijgen, dus maar even een paar verschillende stalletjes bij langs gegaan. Ik ben met Nyoman een eindje verder gelopen, want "tawarren" ben ik allergisch voor. Daar nog een paar mooie plaatjes gemaakt. Ondertussen was het half een en zijn we een restaurantje op gaan zoeken, waar we jaren geleden ook hebben gegeten. Wij zijn gewend om onze chauffeur ook mee te nemen aan tafel, maar zijn eigen landgenoten negeren hem op zo'n moment. Daar trekken we ons niets van aan en hij eet gezellig mee. Ik wilde s'middags nog wel even naar Kuta, waar een winkel staat, zo groot als de Action, waar ze heeel veel kralen verkopen. Een winkel voor particulier en voor de groothandel, je weet niet wat je ziet. Ze hebben hier ook Swarovski parels en kralen. Nou dat scheelt nog wel een beetje in prijs bij ons vergeleken. De grote baas was aanwezig en heeft een poosje met Jan zitten kletsen, die voor de winkel op een bankje zat. Op een gegeven moment komt er een meisje bij me staan die ons allemaal een tasje in de handen stopt met fruit, cake-jes,chocolade en chips. Een echt overlevingspakket. Heel leuk natuurlijk. En omdat jan een hele tijd met de eigenaar had staan, sorry zitten praten kregen we ook nog eens twee procent extra korting, nou als dat geen service is dan weet ik het niet meer. Bij het afrekenen kregen we ook nog bekertjes water mee. We waren om half zes terug bij Bumas. Een hele gezellige dag. Wim en Anita moesten hun visum verlengen en een meneer zou hun s'middags komen halen, maar deze meneer liet verstek gaan, zodat ze de hele dag op Bumas hebben doorgebracht, wat natuurlijk niet de bedoeling was. S'avonds op de markt Chap Chai gegeten. Roeland zijn sateetje. Zatermorgen een fikse onweersbui tijdens het ontbijt. Na het ontbijt nog steeds regen. Toen ben ik maar een poosje gaan knutselen. Op een gegeven moment werd het droog en zijn we heerlijk naar het strand gefietst. Het was natuurlijk Valentijnsdag en hebben we onderweg een paarden gekocht voor onze strandbaas en zijn lieve vrouw. Dit gebaar werd enorm op prijs gesteld. Ik heb van Roeland een prachtige armband gekregen voor onze speciale dag. Na het strand zijn we nog even bij Luthus langs gereden voor een lekker gebakje en hebben met zijn allen koffie gedronken bij" Mem" koffie met gebak. Heerlijk. S'avonds zijn we met Jan en Gepke gaan eten bij Ribs . We hadden gereserveerd bij Mona- Lisa, maar daar hadden ze alleen nog een tafeltje buiten en aangezien het opnieuw begon te spetteren zijn we maar een deurtje verder gegaan. Heerlijke gegrilde tonijn gegeten in een no-smoking gedeelte van restaurant Ribs. Er wordt hier nog heel wat afgerookt en dat zijn we eigenlijk niet meer gewend in een restaurant. S'avonds de koffers gepakt voor een kleine" vakantie op vakantie". Zondagmorgen eerst nog even zwemmen en onze dagelijkse oefeningen, ontbijt en om 9 uur stond onze taxi voor om ons naar Lovina te brengen. Made onze chauffeur van vandaag, voor de balikenners, de eigenaar van la garage heeft ons in een goede auto, waar we de ruimte hadden in 5 uur tijd naar onze bestemming gebracht. Natuurlijk met de nodige stops onderweg. Prachtige panorama's kwamen we tegen. We krijgen er nooit genoeg van,van de prachtige natuur van Bali.. We hebben soep gegeten aan het strand van Lovina. We hadden allemaal verschillende soepjes, maar wel allemaal vers gemaakt. Daar zit je dan tussen de prachtige sawa's soep te eten, niet te geloven zo mooi. Een eenvoudige warung, maar het smaakte uitstekend. Daarna heeft Made ons afgeleverd bij Adirama. Daar zijn we de boel een beetje gaan verkennen en hebben nog een poosje bij het zwembad gezeten en natuurlijk nog een duik genomen.nog even met de kinderen geface-timed, helaas was de verbinding niet optimaal. s'avonds bij ons hotel aan het strand gegeten. Vreselijk gelachen,de ober vroeg of ik 4 og 8 stokjes saté wilde, nou ik vond 4 wel genoeg,maar bij 4 kreeg je geen rijst en groente,maar wel bij 8. dit vond ik toch wel een klein beetje weinig en heb toch nog maar wat rijst bijbesteld. We hebben nog een bootje ananas genomen,dat was een bootje van ananas met verse vruchten en een bolletje ijs. Daarna ons bed opgezocht en wat voor bed. Ik zal proberen jullie hiervan een foto toe te sturen, zodat jullie begrijpen wat ik bedoel. Je zou er nachtmerries van krijgen. Paaldansen midden in de nacht, pas op voor de scherpe punten, toch redelijk geslapen, bedden zijn uitstekend, maar er zijn toch weer andere geluiden dan thuis. Vanmorgen om 9 uur aan het ontbijt. We hadden hier via een vaste gast een chauffeur besproken om 10 uur. We wilden even naar de markt in Singaraga . Heel leuk, ze waren hier een stuk goedkoper dan op de meeste markten. Ik heb een fietspomp gekocht, maar volgens mij ligt hij nog inde auto bij onze Bob Bali. Morgenvroeg rijdt hij ons weer, dus morgen maar even vragen. Bob is een hele leuke jongeman van bijna dertig jaar, een enorme grapjas en hij spreekt een behoorlijk woordje Nederlands. Na de markt zijn we gaan lunchen, want onze Bob had honger. We zaten weer aan zee bij een warung, waar ik eindelijk een keer platte kip heb gegeten. Het smaakte voortreffelijk. Bob heeft mijn nek nog even gemasseerd en vertelde me dat ik slecht tegen kou kan, nou dat heeft hij dus heel goed gezien. We hebben nog een Chinese tempel bekeken en hebben ons verwonderd om de enorme grote kaarsen die ze hier hebben staan. De heren van de tempel maakten zich op voor het Chinees Nieuwjaar en waren net begonnen om de tempel te versieren. Toen was het tijd om naar de Holy Hot Spring te gaan. We hebben hier een heerlijk bad gehad en zijn weer helemaal gereinigd. Het weer is hier prima. Meestal regent het in de bergen en er valt in het Noorden ook wat meer regen, wat heel goed te zien aan de bloemen, bomen en planten. We hebben nog geen spatje regen gehad hier. Liggen nu nog even bij het zwembad en dan straks weer douchen en Zoë ook weer eten. Morgen gaan we eerst dolfijnen spotten , ontbijten en gaan koffiedrinken bij Bob thuis. Nou lieverds dit waren weer wat flitsjes van Bali. Tot de volgende Baliflits. Liefs en een dikke kus van ons allemaal.

1. Gerard mentz:
    17 februari 2015
    We genieten van jullie verhalen in Bali zeg. Ubud blijft mooi en waar jullie koffie hebben gedronken zijn we ook geweest. Ik druk jullie verslagen uit voor Renee die jullie ook op de voet volgend. We kunnen niet wachten op het volgend verslag Hilly. Hehe...eindelijk dan een fietspomp. Ze hebben een jaar zonder fietspomp gedaan in Bumas. Ze hebben zeker op jullie gewacht op het hotel. Vreemd dat de gasten in Bumas maar zelf moeten zorgen voor de ontbrekende zaken. Maar ja dat is Bali. Onderhoud is vreemd voor ze. Geniet lekker allen verder en natuurlijk lezen we graag jullie ervaringen. groeten aan allen daar van Renee en Gerard
  2. Hilly:
    17 februari 2015
    Volgens mijn reislogger heb ik paarden gekocht, dit is helaas niet waar, dit moet zijn een paar rozen voor Valentijn. Wel een groot verschil. Maar je moet maar zo denken, het komt uit een groot hart.