Baliflitsen 6

12 februari 2015 - Sanur, Indonesië

Lieve baliflitslezers. Hier dan weer een paar flitsjes uit het Verre Ooten. De dagen vliegen hier voorbij. Meestal met zon, zo nu en dan met regen. Dat mag de pret niet drukken, want wat is er leuker om met zijn allen, dat zijn onze strandvrienden, te schuilen onder een afdakje van en afdekkleed. Dinsdagmorgen was het stralend weer en zijn we natuurlijk naar het strand geweest. Onze vriendin Lilly ws met haar man Wiebe, een geboren Indonesiër met een echte Friese naam, heerlijk wezen koffiedrinken bij Luthus. Baligangers weten dat ze hier goede koffie schenken. Vandaar door gefietst naar het locale strand, kwam ze er achter dat ze haar badkleding was vergeten. Na zich in een bikini van Anita te hebben gewurmd stond het sluitinkje op knappen.,wat het dus ook prompt deed, we kwamen dus precies op tijd op het strand aan. Ook ik had een extra bikini in de tas zitten en die paste Lil precies, stond haar nog mooi ook. Zo weer een goede daad verricht. drie uur locale tijd geface-timed met Nick, die zijn elfde verjaardag vierde, net nog even voor schooltijd. Toen die het mooie strand zag, wilde hij daar ook wel graag zijn. Ook al besmet met het balivirus.Om vijf uur weer richting huis gefietst,lekker gedoucht en we zouden naar de markt te eten,maar het begon een beetje te spetteren, dus naar een warung, waar ik heerlijke rendang had besteld, toen het eten kwam begreep ik na de eerste hap dat dit voor mij te scherp was. Met Roeland geruild, die phuyonghai had besteld. De helft daarvan opgegeten en dan zit mijn buik wel vol. Roeland vond de rendang heerlijk en ook de rest van de phuyonghai ging er wel in. Inplaats van rijst had meneer patat erbij besteld en ook dat bordje werd smakelijk naar binnen gewerkt." Ik wil niet teveel groeien deze vakantie" is zijn uitspraak maar hij smikkelt er lustig op los. Gisteren opnieuw naar het strand, dat was van korte duur omdat het behoorlijk begon te waaien en er een fikse donderbui kwam, toen hebben we dus geschuild bij onze strandman Nyoman. Op het laatst hebben we onze badlakens maar om de schouders geknoopt en zijn zo naar Bumas gefietst. Want als het hier regent dan is dat water verrekte koud. Lekker warm gedoucht en in mijn bedje gekropen. Een paar uurtjes geslapen en toen naar de markt, het was intussen droog geworden en je kunt nu eenmaal heel lekker eten op de markt. Ik had niet veel zin in eten en heb een zakje met klaargemaakt fruit gehaald. Roeland,Jan en Gepke waren bij een ander kraampje aangeschoven, daar mijn fruitje gegeten. Het kan daar allemaal. Heerlijk dat ongedwongene. Gistermorgen eerst een uitje geboekt naar Lovina,het noorden van Bali, we gaan met Jan en Gepke zondagmorgen vertrekken en we komen woensdagavond terug naar Sanur. We zitten wel in een ander hotel dan deze zomer, want dit scheelde de helft in prijs en zoals jullie weten, ook ons Friezen bent zuinig. Kim vierde gisteren haar verjaardag, nog geprobeerd met haar te face-timen, maar dat lukte niet. Toen maar Robert zijn nummer gepakt en dat was geen probleem. Jan en Trijn nog even gefeliciteerd, maar berichtje wilde niet weg, wel op de tijdlijn iets geschreven. Toen was het alweer bedtijd voor ons. Dat hadden we dus gedacht. We hadden nieuwe buurtjes gekregen en volgens ons hebben ze de hele kamer verbouwd. Er werd met stoelen geschoven en dat op die stenen vloeren, dat was dus wel een beetje irritant toen ging er ook nog een groep Zwitsers om 2 uur vannacht naar Lovina om naar de dolfijnen te gaan en natuurlijk weer wakker. Dus vanmorgen op het strand eerst lekker in zee gebadderd, die was echt superschool en daarna maar een poosje geslapen. Rond twee uur werd het weer donker en voor de bui kon vallen zijn we maar op de fiets gestapt met zijn drieën. De mannen waren een wandelingetje aan het maken en waren nog niet terug. Wij dames hebben alles ingepakt,de bagage op hun fietsen gelegd en onderweg een heerlijk Italiaans ijsje gepakt. Was superlekker. Om drie uur terug bij Bumas. Lekker een poosje gelezen, want de bui kwam precies op tijd of wij waren precies op tijd thuis. Morgen gaan we met Jan en Gepke en onze privechauffeur naar Ubud. Dit is HET kunstenaarsdorp van Bali. We zijn er weleens eerder geweest, maar dat is al weer een paar jaartjes geleden. Lieve mensen, mocht de baliflits volgende week iets later zijn, dan weten jullie dat we in Lovina zitten en of de WiFi daar goed werkt weten we niet. Liefs van ons en een dikke kus voor iedereen.

1. Wim Louwen:
    15 februari 2015
    stoere foto, niet schieten hoor, we hebben nog zeven weken vakantie, dus nog even wachten. Veel plezier in Lovina en heel terug. kus van ons