Baliflits 2

31 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo lieve mensen. Hier dan weer even een flitsje uit het zonnige Bali.  Donderdagmorgen om 9 uur stond Gede samen met Sintya op de "stoep" op naar Denpasar voor nieuwe fietsen. Sintya lag voor we in Denpasar waren al te slapen in de auto, lekker tegen oma aan. Ze is al weer helemaal thuis met ons. Na veel tawarren  eindelijk fietsen gekocht. Helemaal van aluminium. Dus vrijwel roestvrij. Nou dat heb je hier wel nodig, want dat gaat hier snel. Gede had de stoelen al neergeklapt maar helaas de fietsen pasten niet in de auto. Toen hebben we ze op de auto gezet, waar ze de meeste fietsen mee afleveren. Moest het eerst 100000 roepia kosten, na aandringen was het plotseling gratis. We hebben er meteen zadeldekjes ( gel) en achterlichten (hier niet verplicht) en natuurlijk een slot bijgekocht. Vandaar waarschijnlijk gratis brengen. We waren om half twaalf weer thuis en zowaar de auto met de fietsen reed vlak achter ons. Terwijl ze in de winkel zeiden dat ze in ieder geval donderdag gebracht zouden worden. Gistermiddag direct de fietsen uitgeprobeerd en geshowd. We zijn lekker naar het locale strand gegaan waar Anita en Wim en vele anderen ook zaten. We kwamen mooi op tijd want het was lunchtijd. Lekker soepje gegeten met fruit,wat ze er gratis bij doen. Anita heeft natuurlijk al voorwerk gedaan en we zitten hier voor 30000 terwijl ze bij de anderen 50000 vragen. Nou dit scheelt een slok op een borrel op al deze weken. Vannacht de eerste onweersbui gehad met heel veel regen, maar de goden waren ons goed gezind en vanmorgen om half acht was het weer droog. Onze airco werkte niet optimaal,dus Roeland zag de baas lopen en heeft hem daarop aangesproken  en zowaar binnen een half uur stonden ze op de stoep . Ze hebben de airco schoon gemaakt. Nou blubber water kwam er uit. Nu maar hopen dat het vannacht wat beter gaat met slapen. Het was s' nachts echt te warm en dat zeg ik, die het altijd koud heb. Vanmiddag weer lekker naar het strand gefietst en heerlijk geslapen. Vanavond lekker op de markt gegeten. Bijna bankroet! Voor 2.70 euro. Tjaptjoi voor mij fuyong hai voor Roeland en 2 flesjes water. Ik heb nog niet in het zwembad gelegen, want ik heb weer uitslag. Of het nu van de nieuwe medicijnen komt of van de zon daar ben ik nog niet achter. Vanmiddag wel even de zee in ge weest. Het is vandaag Chinees nieuwjaar dus we vieren maar weer nieuwjaar mee. Voor Jaap en Anneke : welkom thuis! We hopen dat jullie het kunnen hebben in de kou. Daarom speciaal een warme groet van ons. Lieverds dit was het weer voor dit moment. Een dikke knuffel en tot de volgende baliflits.

1. Wim Louwen:
    1 februari 2014
    Lieve vrienden,
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat op ons zonnige Bali, wij hebben inmiddels nieuwe bovenburen gekregen en die komen ook uit Friesland, heel toevallig. Vanmiddag waren ze ook op het strand, heel gezellig.
    Groetjes van
    Anita en Wim
  2. Robert Steur:
    1 februari 2014
    Hallo Bali fietsers,

Zo te lezen (op blogs van andere 'Bali-lovers') valt er heel wat af te fietsen. Onder meer een zonnige en leuke tocht langs de boulevard van Sanur en de Indische Oceaan van circa 10 km. Hebben jullie deze fietstocht al gemaakt? Een tochtje langs de desa's, terrassen met de rijstvelden en afstappen bij mooie tempeltjes langs de weg, lijkt ook niet te versmaden. Hoewel fietsen in de warmte best pittig lijkt. Zeker op fietsen zonder trapondersteuning, of beschikken jullie over zulke luxe vervoersmiddelen. Overigens, er goed op blijven letten dat het verkeer aan de linkerkant van de weg rijdt. Benieuwd om meer te lezen over jullie fietsbelevenissen.

Groetjes van Marion en Rob