Baliflits 3

3 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve thuisblijvers en buren hier dan weer een paar lettertjes uit Bumas . We vermaken ons heel goed met lekker te fietsen en uit te rusten op het strand bij de locals. Alhoewel ik soms denk dat ik Roeland beter naar Bangli kan brengen. Gistermorgen  om 8 uur werd er op de deur geklopt ik gauw wat kleren aangeschoten en open de deur. Het was Wayan Suana onze masseur en wat doet Roeland ? Die draait zich lekker om en had pas in de gaten dat er iemand was, toen hij naast zijn bed stond. Wat zegt hij tegen mij. Ja ik had mijn bril niet op,dus daarom had hij het geklop op de deur niet gehoord. Ja, ja, het was gisteren natuurlijk zondag en dan gaan we altijd naar de zondagmarkt te (koffie) drinken. Zet meneer de fietsen met een slot aan elkaar vast. Gebruikt hij mijn slot. Nou je weet wat er dan gebeurd. Terug bij de fietsen krijgt hij het slot niet open met zijn sleutel. Mijn sleutel lag in de kamer. Gelukkig waren Jan en Gepke bij ons. Ik op Jan zijn fiets naar Bumas om mijn sleutel en weer terug naar de markt. Heb nog spierpijn van al dat fietsen. Daarna naar de fietsenmaker geweest,want Roeland miste een schroefje in zijn achterspatbord, zal er wel uitgerammeld zijn op de geplaveide wegen hier. Toen door naar het strand, waar we een tukkie hebben gedaan van een paar uur. In de verte werd het wat donker en zo zijn we rond vijf uur terug gegaan. Bleek dat ze op Bumas een enorme regenbui hadden gehad. Wij hebben aan het strand geen drup gehad. Hemelsbreed was het misschien zo'n 250 meter. Roeland is daarna gaan zwemmen en ik ben in bad gestapt. Komt meneer binnen stuiven en roept eruit: je hebt visite! Waren de kinderen er, die hij maar geparkeerd had bij Jan en Gepke, die zitten rechtsonder ons. Samen koffiegedronken en toen kwam het hemelwater opnieuw naar beneden. We hadden besloten om niet naar de markt te gaan eten,maar in ons eigen straatje. We waren nauwelijks binnen en het begon te hozen. Gede was net op de moterbike gestapt, want die had dienst. Nou hij heeft het geweten, niet even stoppen voor zijn regenscherm. Hij kon een zoon van Roeland zijn. We hebben met Wim en Anita , Gepke en Jan, made en Sintya heerlijk gegeten bij Dony. Toen voorzichtig lopend weer naar Bumas . Het was heel glad om op slippers door het water te lopen, maar om nou je slippers uit te doen, je weet ook niet wat er op de weg ligt. Onze benedenbuurtjes hebben mensen uit Friesland boven hun gekregen, ik denk dat ze wel tevreden over hun zijn. Deze mensen maken s'avonds niet zoveel lawaai om dat ze met de kippen op stok gaan en net als zijzelf weer vroeg uit de veren. Robbedoes ik heb je reactie binnen gekregen en voor de anderen die willen reageren of gereageerd hebben druk wel even op verzenden want anders komt je reactie niet bij ons binnen. Dit was het weer voor nu en we kijken uit naar jullie reacties. Een warme groet en een dikke knuffel.

1. Bruinenberg:
    3 februari 2014
    Ha genieters.Wisten niet dat Roeland met bril op beter kan horen?En wat kabelslot betreft echt iets voor mannen!
    Maar het houd je in beweging!
    Prachtig!veel plezier!
    Lieve groet Jaap en Anneke.
  2. Wim Louwen:
    3 februari 2014
    Lieve boven buren, Je kunt wel zeggen dat we geen last van jullie hebben maar laten we dat ook zo houden, GOED!!! We kunnen wel een boek schrijven samen, kus Wim en Anita
  3. Robert Steur:
    Hallo vakantievierders,

Ja, ja, zo te lezen valt er op Bali nogal eens een dikke bui. Dat moet ook wel, wil het overweldigde groen lekker sappig blijven. Ha, ha, die Oost-Indische doofheid van Roeland komt bekend voor.
    In ons kikkerlandje is het sinds vrijdag zonovergoten bij zeven graden met een onbewolkte hemel. De muggen dansen in het avondzonnetje. Het lijkt wel lente. Prima golfweertje, dus vrijdag direct een 'tee-time' geboekt. Maar sinds vandaag is het weer even 'uit met de pret', omdat Marion voor de tweede keer is geopereerd aan haar hand en pols. De ganglion is verwijderd en komt hopelijk niet meer terug. Nog heel veel vakantieplezier.

Groetjes van Marion en Rob
  4. Gerard mentz:
    4 februari 2014
    We lezen met plezier jullie belevenissen in Bumas en omgeving ;) Groetjes Renee en Gerard
  5. Angelique:
    4 februari 2014
    Hallo luitjes,

Leuk om jullie blog te lezen! Ik vandaag weer op Nederlandse bodem en wat hoor ik, heeft mijn achterban werkelijk niets laten horen! Lekker dan die schoonzoon en kleinkinderen! Hier alles prima. Vandaag een heerlijk zonnetje en een graad of 8. Wat fijn voor jullie dat het overdag (tot nu toe tenminste) goed weer is en dat de buien voornamelijk 's avonds zijn. Waar gaan de fietsen opgeslagen worden? En kunnen we ze in juli dan weer uit het stof halen? Geniet van iedere dag! Dat doen we hier ook, alhoewel we toch nog smachten naar ijs op de Poel! Groetjes, kaken
  6. Chantal:
    5 februari 2014