Baliflits 4

6 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Hallo baliflitslezers. Hier dan weer even een flitsje uit het warme Bali . Maandagmorgen voor de eerste keer de masseur gehad. Het zou iets eerder, maar hij was zelf ziek. Ik zat nog redelijk goed in elkaar. Hij probeert met massage ook de bloeddruk naar beneden te krijgen. Bij Roeland niks bijzonders aan de hand. Dus die voelt niks. Nou ik des te meer. Maar hij is wel lief hoor. Hij had me olie beloofd voor de muskieten en kwam dat s'avonds persoonlijk brengen. Nou dat werd wel zeer persoonlijk.we kwamen van het strand en dan springt Roeland nog even in het zwembad en ik ga onder de douche, dan laat ik de sleutel vaak in de deur zitten, zodat hij binnen kan komen en ik niet snel onder de douche vandaan hoef. Roeland zat nog in het zwembad en zegt tegen hem zet maar bij Wim neer. Gepke roept tegen hem Hilly staat onder de douche, maar dat verstaat hij toch niet. Hij klopt op de deur en staat gelijk binnen. Sta ik daar in mijn Eva kostuum voor de kast om kleren te pakken. Nou ja, hij heeft me ook wel vaker in mijn blootje gezien, maar dit was niet de bedoeling. Van Wim moest ik dit aan jullie opbiechten. Nou alstublieft dan. Wim ik zie je al zitten grijnzen als je dit leest. Jullie lagen hier al in een stuip van het lachen. Maandagmorgen ook mijn zwemmen en aquagym weer opgepakt. Ik durfde vorige week nog niet in het zwembad vanwege de uitslag, dit komt lekker bij, dus half acht swimming-time. Anita is er al of komt eraan en dan ook haar baantjes trekken, ze doet 2 tegen ik 1. Daarna gaan we oefeningen doen. We verzuipen op het moment bijna, want er valt nogal wat regen en dan kunnen we de kop bijna niet boven water houden zo diep is het zwembad dan. Onze tenen hebben het zwaar te verduren. Meteen een goede oefening voor onze kuiten. Momenteel gaan we na het ochtendritueel ontbijten. Wim haalt lekkere bruine broodjes bij de bakker, als wij nog liggen te poedelen. Roeland draait zich nog lekker een keertje om in bed, waar hij dan de ruimte voor heeft als ik er uit ben. De bedden zijn hier een beetje aan de smalle kant. N.L. 2.40 bij 2.40.  Na het ontbijt gaan we dan wat boodschappen doen, als het nodig is,dan stappen we op de fiets en gaan naar het locale strand, waar we in de watten worden gelegd. Bestel je een soepje  voor de lunch, krijg je er een bordje met vers fruit bij. Nou fruit eter die ik ben, dat komt dus goed van pas. De stoelen voor een prikkie en dan ook nog gratis fruit, zoek dat in Holland maar eens op. We betalen hiervoor een klein kapitaal. N.L. Ongeveer 3.60 euro per dag met zijn tweetjes. Drinken inbegrepen. Nu ben ik natuurlijk wel heel goedkoop want hot water wordt niet berekend. Tegen een uur of vijf gaan we weer richting Bumas, waar dan de koffie bij Mem klaar staat. Gezellig met zijn allen even bij Jan en Gepke op het terras. Om half zeven gaan we op de fiets naar de Pasar Malam voor ons diner. Nou daar val je ook al geen buil aan. Voor  een euro hebben we een bord nasi of bami of saté met rijst met een flesje water. Soms gaan we nog even naar het strand voor een espresso/ hot water en zijn dan weer thuis om een uur of negen. En geloof het of niet , dan duiken we ons nestje in. Zal ik jullie nog een leuke anekdote vertellen? Gistermorgen zitten we aan de ontbijttafel met Wim en Anita . Wim poetst zijn bril met een servetje. Ik zeg tegen Wim jij mag je bril ook weleens een poetsbeurtje geven. Zegt hij heb ik net gedaan met een servetje,was ook niet schoon. Nee, zegt Anita daar had ik de salami in om mee te nemen naar het ontbijt. Wij lachen natuurlijk, want hij zag niet veel meer. Later bril gepoetst met afwasmiddel om te ontvetten. Mannen! Je zou ze een dubbeltje geven en een kwartje terugvragen. Vandaag is Egon hier gecremeerd in kleine kring. Al zijn het vakantiekennissen, het doet je toch wel wat. Zijn vrouw kan pas dinsdag terug en krijgt bij de incheckbalie de urn overhandigd, die mee moet bij de handbagage. Toch wel een apart idee, maar ja om hem nu in de laadruimte te stoppen is ook niet je van het. Het blijft moeilijk.  Gistermiddag op het strand werd het wat donker en wat denk je een hevige onweersbui met zulke zware klappen, zodat we allemaal met de handen voor de oren zaten. We zaten te schuilen bij ons strandtentje, want als het hier regent dan valt het ook zo loodrecht uit de hemel, daar kan ik zelfs niet tegen fietsen.  Frans dacht dat hij nog wel droog over zou komen, maar het enige plekje wat hij nog droog had was tussen zijn billen. Wij natuurlijk lachen want Frans is nog weleens een beetje eigenwijs en dat voor iemand die in Indonesië is geboren, die zou toch moeten weten hoe het hier gaat. We zijn vanavond met ons gezinnetje hier gaan eten bij Mona Lisa. Je kunt Sintya geen groter genoegen doen. Ze kwamen met 2 grote papaja's en een zak met lekkere cake- jes aan. De helft maar naar Gepke gebracht voor bij de koffie. Ja Angelique zo gaat het vaak : uit het oog uit het hart. Hebben jullie het leuk gehad in Dubai ? Het zal nu zeker wel een stuk kouder zijn. Mirella leuk jullie gister even op face- time te hebben gehad. Denk je nog even om de foto door te sturen. Het liefst voor zaterdag , want dan gaan we naar een uitvoering van Sintya kijken. Robert geef even tijd aan wanneer we met jullie kunnen face-timen. Ook deze vraag voor Angelique. Morgen komt de masseur weer, dus we gaan ons minibed op zoeken. Liefs van ons en een dikke knuffel.

1. Robert Steur:
    6 februari 2014
    Dag Bali-genieters,

Fantastisch om te lezen dat jullie het reuze naar je zin hebben op het mooie Bali. Regen of zonneschijn de Baliflitsen blijven vrolijk. Even gekeken op 'weeronline'. Het weer op Bali vandaag (vrijdag) en morgen: 7. Maar, het blijft nattigheid wat de klok slaat. Want, de dagen erop volgend: buien en een 5. Niettemin blijven de temperaturen onverminderd aangenaam (28 graden). De foto laat overduidelijk zien dat er heel wat water naar beneden kan komen in korte tijd. Het ondergelopen grasveld lijkt wel een zwembad! Fantastisch om te lezen over jullie belevenissen en te lachen om de grappige anekdotes. Dankzij de Baliflitsen is het voor ons echt meegenieten hoor.

Selamat bersenang-senang! Marion en Rob
  2. Esther:
    6 februari 2014
    hoi hoi

dat was wel een hele grapige baliflits.met je eva kostuum en dat van die bril was inderdaad om in een deuk te liggen.ik lees het,jullie vermaken je goed.heerlijk!!!

Liefs van ons
  3. Wim Louwen:
    7 februari 2014
    Nou Hilly, jou flitsje is meer een flits, maar dan wel een heel flitsende flits. Bij dit moeizame internet hier in Bumas is het bijna onmogelijk deze flits in 1 keer te lezen, dan flitst hij weer even weg en dan moet je weer vliegensvlug flitsend inloggen om hem verder te lezen
    Je flitsende bloem heet waru!!!!, net flitsend gehoord van Wayan
    Wim
  4. Robert Steur:
    7 februari 2014
    Ik las dat duizenden tonnen aan afval, geproduceerd door toeristen en de lokale bevolking, op Bali illegaal worden gedumpt in beken en rivieren. Een goed geregelde afvalverwerking ontbreekt. Het betreft vooral plastic zakken. Het is ondertussen de hoogste tijd dat hierin verbetering komt (http://www.indonesienu.nl/nu-actueel/afval-stranden-van-bali). Houden jullie de boel wel een beetje netjes vakantievierders? Wellicht een goed plan om de petitie te steunen van Sonny Perrussel (13) die op Bali woont. Met deze petitie pleit hij voor een meer permanente oplossing van het Balinese afvalprobleem! (https://secure.avaaz.org/en/petition/Byebye_Plastic_Bags_On_Bali/?pv=5&mobile=1).