Baliflits 6

13 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal

het internet werkt weer, dus hier dan weer een flits uit sanur. We hebben al 2 dagen geen regen gezien. Houden zo! Alhoewel we niet te klagen hebben gehad, want de meeste regen viel s'nachts . Wel ontzettend zware onweersbuien zaten er tussen met enorme klappen. Bij Hardy's troffen we in een van de eerste dagen twee dames. Volgens mij zegt ze komen jullie uit Friesland . Ja zeg ik en volgens mij zijn jullie grunningers. Ja dus! Anneke Swart een goede klant van jou uit sappemeer. Ze heet Gea . Achternamen weet ik niet. Maar wel leuk te horen dat ze klant bij jou was. Gea heeft tijdens een hevige bliksem een opdondertje meegekregen. Wel schrikken hoor. We hebben nog niet zoveel dingen ondernomen, maar hebben het ondanks alles druk. Druk met massages, ontbijten, zwemmen , aquajoggen,fietsen, boodschappen doen, lekker kletsen en slapen op het strand. Lekker eten op het strand of op de markt! En zo vliegen de dagen voorbij. Dinsdag de masseur weer gehad. Deze keer deed het iets minder pijn. Gisteren zijn we naar de opening van de nieuwe warung ( is eettentje ) geweest. De zoon van de strandtenthouder waar we elke dag aan het strand zitten is een eetgelegenheid begonnen dicht bij ons hotel. Voor degenen die hier bekend zijn ,in het pandje waar we drie jaar geleden de armbandjes en de houten beeldjes hebben gekocht. Helemaal Balinese kaart. We hebben er heerlijk gegeten. Voor mij no pedis. Alhoewel ik er wel hotlips aan overhield. Vandaag was het erg warm. Aan het strand is het heerlijk vertoeven, daar gebeurt altijd wel wat. Omdat het zo warm was hebben we met zijn vijfen allemaal een waaier gekocht. We hebben het tawarren aan Anita overgelaten,  die is daar een kampioen in en zodoende hebben we allemaal maar 1 euro hoeven betalen. Toen Lies nog maar net aangekomen en nog een beetje last heeft van het niet weten wat voor dag het is, hem zou proberen, bleek dat ze een schroefje waren vergeten, dus lag het hele ding uit elkaar en lag Anita letterlijk in een deuk. Toen het vrouwtje later weer langs kwam heeft ze een nieuwe mogen uitzoeken.

daar doen ze dan ook beslist niet moeilijk over. Maar als je dat koppie van Lies had gezien. Dat was echt lachen. Na het strand even met Anita naar Hardy's geweest, want ja we gaan allemaal voor green. En Hans ,de man van Lies, was een beetje ruig geweest met zijn tassie. Had hem uit zijn mandje getrokken en toen zat er een groot gat in. Snapte hij er eerst niks van hoe er een groot gat in zijn tassie kwam, toen hij bij de fiets kwam zat er een stukkie tas aan zijn mandje. Nou dan hoef je niet meer te vragen hoe dat komt.Vanavond zouden we gaan eten op de markt, maar helaas stond daar een muziektent zo veel lawaai uit te kraaien, zodat we toen maar naar een restaurantje zijn gegaan. Ik heb ajam kecap gegeten en Roeland nasi. Ze denken dat wij westerlingen heel veel eten en de borden waren dan ook weer rijkelijk gevuld. Daarna hebben jan en Gepke nog wat banaantjes gehaald en zijn we weer richting Bumas gefietst. Daar stond Ria in de lobby, die was naar het ziekenhuis geweest, want haar man is met een longontsteking opgenomen. Even bijgekletst en nu dus de verlate baliflits  geschreven. Ik ben zelf hier gisteren even naar de apotheek gefietst en heb even mijn bloeddruk laten meten, omdat ik nu al 2 en een halve week met jeuk loop, sinds maandag zit ik onder de grote bulten die nog veel heviger jeuken, dacht ik eerst dat het muggenbultjes waren,maar die zien er toch iets anders uit. Waarschijnlijk toch weer een allergische reactie op de medicijnen. Bleek het een dokter te zijn die de bloeddruk opgenomen heeft. Hij stuurde me door naar een arts die gespecialiseerd is in hart en nieren. Ik heb daar helemaal geen zin in om daar heen te gaan en heb via Mirella contact opgenomen met eigen huisarts . Nog niks gehoord. Dus afwachten maar weer. Sinds gisteren gestopt met de medicijnen. Vandaag van ellende, steeds het verkoelende zeewater in geweest.. Was nog lekker ook. Ik schreef net dat we twee  dagen geen regen hadden gezien. Begint het me hier te spoelen en natuurlijk de paraplu op de kamer. Japie, Japie wat heb je nu weer uitgespookt, toch vakantiekilo's?  Lieverds ik weet niet meer te schrijven dan dat de dagen omvliegen en dat we ontzettend genieten van ons paradijsje. Een dikke knuffel van ons.

1. Wim Louwen:
    13 februari 2014
    Door Lies hebben we veel lol gehad op het strand en Hans wilde niet achter blijven, vandaar dat tassie. Het zijn wel krenten, van Lies mogen we maar een dropje gelukkig van Hans twee, anders proef je ze helemaal niet.
  2. Angelique:
    13 februari 2014
    Leuk om iedere keer jullie blog te lezen. Zo blijven we een beetje bij. Hier alles zijn gangetje. Nick heeft een leuke verjaardag gehad. Van het geld dat hij gekregen heeft, heeft hij een laserstraallamp gekocht voor zijn discokamer. Deze kwam vandaag binnen en is natuurlijk apetrots! Ook het dartbord is erg in de smaak gevallen. Zowel Nick, Kees als Esmée kunnen niet wachten totdat Raymond het voor ons gaat ophangen. Vooralsnog ligt het op de tafel en gooien ze met een boogje de pijlen erin. Lekker veilig als je er recht tegenover zit om een reactie op dit blog te plaatsen:) Fijn, dat de regen toch voornamelijk in de avond/nacht valt, dan is het zwembad 's ochtends weer goed gevuld! Groetjes uit Kudelstaart
  3. Gerard mentz:
    16 februari 2014
    Het kan inderdaad wel een reactie op de medicijnen zijn Hilly en voorlopig niet in de zon! In de schaduw blijven!!