Baliflits 8

21 februari 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal

hier dan weer een flitsje uit het mooie maar nog steeds regenachtige Bali. Maandag begon de dag met zon, maar na het ontbijt trok alles dicht. Toen zijn we met Wim en Anita, wiebe en Lilly  op de locale bus gestapt naar Nusa Dua. We zijn naar het museum Pacifika gegaan. Eerst een plaspauze en wat zit er op het toilet? Een  gekko! Prachtige kleuren had hij/zij. Wiebe kon het niet laten om hem/haar even op te pakken. Hij heeft tot zijn 16 e in de tropen gewoond en weet wat hij doet. In het museum kwamen we portretschilderijen tegen van Hendrik Paulides. Hij moet afkomstig zijn van Wolvega . Heb rob gevraagd dit uit te zoeken. Ook waren er werken van ene Sonnega, afkomstig uit LEeuwarden. Toch leuk om deze namen tegen te komen. Daarna zijn we in het winkelcentrum nog even wezen shop kijken en zo ze in Spanje zeggen: kijken,kijken en niet kopen. NusaDua is een duurdere badplaats en wij knieperds vertikken het om te veel te betalen. Met zijn allen een pizza en satay gegeten en toen weer op naar Sanur. Wederom met de lokale bus. ( dat is toch de goedkoopste manier van reizen) behalve onze fiets en benenwagen natuurlijk. Ik was zo moe dat ik letterlijk in bed ben gedoken en ben gaan slapen. We hadden om half vier pas gegeten, dus trek had ik niet. Een beetje yoghurt uit de koelkast en lekker liggen lezen. Vroeg gaan slapen en de volgende morgen op tijd weer op. Woensdag de masseur weer gehad, die me letterlijk en figuurlijk blauw heeft geknepen. Na het ontbijt richting strand gefietst, waar we halverwege werden overvallen, ja je raadt het al een fikse bui. Op het strand aangekomen natte kleren uit en de zee in. We waren toch nog nat. Kleren  te drogen gehangen en zowaar daar was het zonnetje. Rond lunchtijd begon het opnieuw te regenen. Geschuild bizons strandtentje en meteen wat gegeten, Heerlijke gamba's en Roeland een soepje. Even ons middagslaapje,waar we ruw uit wakker werden,want opnieuw dikke donkere wolken pakten zich samen. Getracht om droog thuis te komen, maar helaas ijdele hoop. We kwamen als verzopen katjes binnen. Gisteren was het op een beetje miezerregen na de hele dag zo'n beetje droog. Wel lekker weer naar het strand geweest. Onze strandbaas houdt de stoelen voor ons vrij er mag geen ander gaan zitten. Dit hebben we aan Wim en Anita, te danken, die al het voorwerk al hadden gedaan in de eerste weken. Waar zitten we lekker en waar het voordeligst. Jullie kunnen straks thuis wat beleven. Ik ga alleen nog maar dingen kopen die in de aanbieding zijn. Vannacht weer enorm veel water gevallen. Vanmorgen in het zonnetje gezwommen en buiten ontbeten in de tuin, toen ze het boven toch niet konden laten om de kraan weer open te draaien. Vandaar dat ik nu deze flits zit te schrijven. Wim en Anita en Roeland zijn al naar het strand. Ik weet de weg en ik fiets natuurlijk wat harder dus ga ik er maar achteraan. Lieve groetjes van ons.

1. Gerard mentz:
    21 februari 2014
    Zo te lezen, kunnen jullie wel 2 maanden extra dar blijven ;)
  2. Robert Steur:
    Hallo Bali-genieters,

Jullie zitten al bijna op de helft! Ongemerkt vliegen jullie vakantieweken voorbij.
    Een leuke verrassing en tegelijk fantastisch om zomaar te kunnen bijkletsen via een FaceTime-verbinding. Aan onze kant was de ontvangst prima, zowel continu beeld als geluid én vrij van storingen!
    Jullie zien er blakend van gezondheid en lekker ontspannen uit, met een mooi chocoladebruin kleurtje. Gelukkig dat de regen die op Bali valt daarop geen invloed heef. Overigens, een gezellige boel daar in de lobby, op de achtergrond.
    De groeten aan het ploegje mede Bali-genieters.
    Even wat informatie opgezocht over de Nederlandse schilder, graficus en ontwerper Hendrik Paulides, geboren in Utrecht, die vrijwel uitsluitend de Indonesische cultuur tot onderwerp had. Hendrik Paulides leefde van 1892 - 1967. Als schilder was hij werkzaam in Nederlands Indië. Hij schilderde ook onder meer wandschilderingen in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. Daarnaast is in Suriname een postzegel uitgegeven met een schilderij van zijn hand. Hij wordt wel 'de vergeten schilder' genoemd.
    De documentatie vermeldt niets waaruit valt af te leiden dat hij familie zou zijn van de familie Paulides in Wolvega.
    Wil je meer weten over Auke Sonnega, klik dan op:
    Benieuwd naar de tripjes die jullie nog op het programma hebben staan in de komende periode.
    Wij horen het wel. Gelukkig blijven wij op de hoogte van de Balinese 'ditjes en datjes', dankzij de Bali flitsen. Kortom, vergeet vooral niet te flitsen, hoor! Nog heel veel plezier toegewenst en de groetjes.

Marion en Rob
  3. Gerard mentz:
    21 februari 2014
    Ja.....we horen nog niets over jullie tripjes met chauffeur. Ja....het is wel duurder dan het openbaar vervoer...maar dan kun je overal stoppen waar jullie willen. Tenminste....als het jullie budget toelaat ;)
  4. Bruinenberg:
    21 februari 2014
    Nog zeer benieuwd naar de tripjes, jullie zullen toch ook nog een paar daagse trip maken?De weken vliegen om!Veel zonneschijn,en minder regen gewenst!
    Groetjes Jaap en Anneke.
  5. Kim:
    Hallo lieve mensen,
    Wat heerlijk zo relaxed leven!!! Jullie zijn al weer op de helft van jullie vakantie zeg! Wat vliegt de tijd!!! Maandag 3 maart as start de kleinbouw met jullie badkamer. Wel leuk om wat foto's te maken van voor en na misschien? Zal even met Mirella overleggen. Heel veel plezier nog daar! Groetjes uit Steenwijk