Baliflits18

25 maart 2015 - Sanur, Indonesië

Hallo lieverds, hier dan onze laatste baliflits van Bali. Gisteren geen internet dus vandaag de flitsjes. Zondagmorgen om 6 uur wakker en naar het strand gegaan. Heerlijk! Geen mens te zien. Heb heerlijk genoten van de zonsopkomst en het ontwaken van de natuur. Prachtige foto's gemaakt. Om  half acht waren Roeland en Anita ook wakker en hebben oefeningen in het zwembad gedaan. Ik had bij mijn weten alle oefeningen al gedaan .op bed, af bed om maar mooie plaatjes te schieten. Om half negen ontbijt gehad. De koffers weer ingepakt. Anita,Wim en roeland nog even in zee " gezwommen". Ze werden, dachten ze gebeten door iets. Het bleken visjes te zijn die volgens Gede de dode cellen van je lichaam halen. Je ziet ze ook wel eens in bakken, waar je met de voeten in kunt zitten. Om half twaalf kwam onze taxi voorrijden . Deze taxi had 1 pk. We werden behoorlijk door elkaar geschud op de niet geplaveide zandwegen. Onze boot zou om kwart voor 1 vertrekken, maar we zaten om twintig over twaalf al op volle zee. Het was ontzettend druk,want de meeste mensen wilden de dag na Nyepi weer terug naar huis. We gingen eerst naar Trwangan om over te stappen op de grote boot. Op Trwangan geluncht en na nog even te hebben gerelaxt in een hangmat konden we al gauw weer inschepen. Roeland had gelukkig een plaatsje in het midden van de boot kunnen bemachtigen. Dat is bij onstuimig weer de beste plek waar je kunt zitten en dat hebben we gemerkt. Jongens wat zijn we door elkaar geschud. Ook sloegen de motoren tot twee keer toe af, midden op die grote zee. De kapitein kwam zelfs naar beneden om te kijken wat er aande hand was. De golven waren flink hoog, want we kwamen een zelfde boot tegen , waar we soms alleen de top maar van konden zien. Toen we bij de "haven" van Sanur aankwamen, konden we nog niet ontschepen omdat het water nog veel te hoog was. Toen we eindelijk van boord waren was het inmiddels half zes. We hebben dus wel waar voor ons geld gekregen. We hoefden dit keer dus niet via Lombok en Lembognan. Thuis aangekomen eerst gedoucht. Ik voelde me lekker schoon na die douchebeurt. Het water op GiliAir is zout met zoet gemengd. Zelfs mijn haar voelde aan als touw. S' avonds naar de markt gefietst om te eten, maar helaas, de markt was bijna leeg. Nog niet iedereen was terug van quiet day. Toen zijn we maar doorgefietst naar warung Mei. Daar mihoen gegeten en vervolgens gauw naar bed, want toen gingen onze lichtjes uit. Na een goede nachtrust maandagmorgen weer zwemmen en aquagym. Daarna ontbijt en toen mijn bril ophalen en daar kwamen we een balinees vrouwtje tegen,die een bril aan het passen was. Op een gegeven moment vroeg ze ons of we uit  Amsterdam kwamen. Nee zeggen we wij komen uit Friesland. Haar ogen werden twee keer zo groot en toen vertelde ze ons dat haar zus in Friesland woonde in Gorredijk. Na nog wat gegevens te hebben uitgewisseld, haar zus heeft een toko in Gorredijk hebben we een foto van haar genomen en die zullen we als we weer eens in Gorredijk zijn aan haar zus laten zien. Wat is de wereld soms klein. Daarna

heerlijk weer naar ons vaste plekje naar het strand. Het was heerlijk om er uit te zijn, maar ook heerlijk om terug te zijn.