Balizomerflits 2

14 juli 2014 - Sanur, Indonesië

Lieve allemaal,

hier dan weer een baliflitsje. Ja de tijd vliegt voorbij. We zijn al weer een paar dagen terug uit Lovina. Woensdag zijn we om 9 uur  vertrokken met onze gids Nyoman en onze chauffeur Gede. Onze eerste stop was bij het tweeling meer. Twee grote meren die bijna aan elkaar vastzitten. Van de gids gehoord dat deze meren, schrik niet 125 meter diep zijn. Natuurlijk bij het wel bekende stalletje heerlijke cashewnoten gekocht. Nick is hier op de foto gegaan met een leguaan. Dat joch is nergens bang voor, al vond hij die grote slang toch wel een beetje eng. Ook de vliegendehond van dichtbij bekeken. Esmee bleef ver uit de buurt bij deze inheemse dieren. Daarna zijn we verder gereden naar de Munduk waterval. Een prachtige waterval midden in de jungle. Het was een hele klim, maar dat was het zeker waard. Koffie enz. Gedronken  in de jungle, wat is dat toch ontzettend mooi. Wat een vegetatie. Je raakt niet uitgekeken. De koffiebomen en bonen bekeken. Ze stonden volop in bloei. Prachtig!  Toen de weg opnieuw afgelegd. Eerst naar beneden en het laatste stuk weer omhoog. We zaten op ongeveer 1200 meter hoogte. Aan het eind van de klimpartij kregen we een heerlijk banaantje aangeboden. Toen op naar Lovina, dit was toch nog wel een uurtje rijden. Bij het hotel Puri Saron aangekomen, kregen we een welkomstdrankje aangeboden en kwam de manager vragen of we een gratis upgrade wilden hebben. Het is momenteel niet zo heel druk op Bali, vanwege de schoolvakanties hier en de vele ceremonies. Angelique en Roeland zijn gaan kijken naar de andere kamers en hebben toen maar gauw ja gezegd. Dit waren inderdaad prachtige kamers met uitzicht op zee. Angelique en Kees en de kinderen moesten wel na een nacht een keer verhuizen, maar dat was het zeker waard. We zijn s'avonds een stukje bij de zee langs gelopen en hebben daar bij een leuk restaurantje gegeten.Terug op kamer eerst een paar uur geslapen, de wekker gezet en met zijn allen op onze kamer voetbal gekeken. Wel jammer dat ze juist deze wedstrijd hebben verloren. Om zeven uur voor twee uurtjes ons bed ingedoken en om om half tien aan de ontbijttafel te verschijnen. Donderdag  heeft de chauffeur van het hotel ons naar de Holy Hot Spring gebracht, waar we twee uurtjes hebben gebadderd. Heerlijk schoon van binnen en buiten. Na onze schoonmaakbeurt zijn we bij het hotel nog een poosje bij het mooie zwembad gaan zitten. S'avonds zijn we naar Lovina centrum gegaan voor ons diner. Een leuk centrum, maar wel heel klein. We hebben gegeten bij restaurant Sea Breeze. Het eten was goed, maar het duurde lang voor het kwam. Maar ach ja, we hebben tenslotte vakantie. Alleen hadden we met de chauffeur een tijd afgesproken. Deze vond hetniet erg dat we een kwartiertje te laat waren. Zijn ze wel gewend zeker, want hij had ons hier zelf heen gebracht en aanbevolen. Om half tien terug bij het hotel en zijn lekker gaan slapen. We hadden heerlijke bedden en we moesten de volgende morgen al weer vroeg op om naar de dolfijnen te gaan. Het was nog donker toen we aan boord gingen,  helaas verstapte ik me in de boot,die dieper was dan ik dacht en mijn knie zei gewoon als jij zo gek gaat doen dan werk ik niet mee. Een gezwollen blauw enkel is het resultaat. Maar de tocht was de moeite waard. We hebben zeker zo'n 200 dolfijnen gezien. Waren we een dag eerder gegaan dan was het bij 6 gebleven. Onze onderbuurtjes zijn toen namelijk geweest. Angelique, Kees en de kinderen zijn na het ontbijt nog gaan snorkelen en hebben heel veel mooie vissen gezien. Roeland heeft een Spa genomen en ik ben met mijn zere pootje op de stoel bij het zwembad gaan liggen en heb daar heerlijk gezond. Het schijnt dat je in juli beter in Lovina kunt zitten. Minder wind en meer zon. Weten we ook weer. Vrijdag een rustdag genomen . Wel hebben we de trouwdag van Kees en Angelique gevierd. S, morgens bij het ontbijt had het personeel een hawaiinslinger gemaakt en zouden ze die bij Angelique om de nek hangen, ik ben niet jarig zegt ze dit is vast voor een ander. Er niet aan gedacht dat het haar trouwdag was. Ook Kees werd in de bloemetjes gezet en liet dat lijdzaam toe. Op de tafel hadden ze nog een hart van bloemetjes gemaakt . Heel leuk. S' middags bij het zwembad, direct aan zee werden we door a en k getrakteerd op een heerlijke cocktail. En toen was het al weer zaterdag. De dag van vertrek. We kregen van de manager/eigenaar per kamer een leuke herinnering mee. Via de GitGit waterval , waar ik bij de auto ben blijven zitten en waar twee winkeltjes open waren, zaten twee vrouwen. Natuurlijk werd me eerst van alles aangeboden om te kopen. Ik moest bij hun komen zitten en niet op het muurtje , maar op hun buitenzitje. Daar werd me van alles aangeboden om te eten door een oud vrouwtje. Zo lief. Ze vertelde aan iedereen die langskwam, dat ik mijn voet had geblesseerd. Heel veel aandacht dus. Omdat het volle maan was moest iedereen naar de tempel om te offeren, dus kwamen de brommertjes af en aan. De anderen waren al terug voor ik het in de gaten had. Daarna zijn we gaan lunchen en na nog wat fruit te hebben gekocht,terug gegaan naar Sanur. Onderweg nog een flinke bui gehad. Het weer was nog steeds bewolkt, maar wel droog weer geweest. Ik stop er nu even mee, want het wordt hier donker. Morgen gaan we naar Lombok. Als we daar WiFi hebben horen jullie van me en anders wordt het na vrijdag. Liefs van ons allemaal. Hilly.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirella:
    15 juli 2014
    Zo volgens mij hebben jullie nu al meer gedaan dan in jan/feb. Mis nog wel wat mooie foto's :) geniet er nog even lekker van!
  2. Hilly:
    16 juli 2014
    Ja, Mirella we hebben het smoordruk hier en je weet ik ben een oen op dit gebied. Zal de professionals vragen even een paar foto's te sturen. Mogen ook wel wat doen,want oma is voor de verslagen.