Balizomerflits 3

14 juli 2014 - Sanur, Indonesië

Hier ben ik dan weer even. Ik ben bij zaterdag gebleven. Zaterdagavond opnieuw vroeg naar bed, want Belanda speelde om 4 uur de laatste voetbalwedstrijd. Met z'n allen dus op naar het sportcafé . Komen we daar, geen elektrisch. Eerder in de avond tijdens het eten was de stroom uitgevallen. We hadden om 12 uur opnieuw stroom, maar dus een gedeelte van Sanur zat nog steeds zonder. Blijkt later dat heel Bali zonder stroom zat. Ze waren bij het sportcafé wel zo vriendelijk om ons naar een ander sportcafé te sturen waar ze wel stroom hadden. Het was een heerlijke wedstrijd met zo'n 10 supporters in de eerste helft, later kwamen er nog wat bij. We zijn met een goed gevoel gaan slapen. We wisten trouwens niet dat er vele Balinese supporters zijn van Belanda . We zijn maar niet meer naar bed gegaan, want om 7 uur kwam de masseur.  Om negen uur ontbijt en om half elf stonden Made, Gede en Sintya  op de stoep om ons op te halen voor het Bali Safari Park. Een prachtige dierentuin met een zwemparadijs erbij. Ook was er eendrachtig theater bij, waar we een fantastische voorstelling hebben gezien. Ook de olifanten gaven een mooie show weg. Nog even door de jungle met de bus om de wilde dieren te zien. De kinderen waren razend enthousiast. Als laatste nog even met een jonge oerang oetan  op de foto en ondanks dat het licht regende naar het marinepark om te zwemmen. We hebben deze prachtige dag afgesloten bij Dony's restaurant omdat Mona Lisa geen enkele tafel over had. Daar ook lekker gegeten. Sintya moest vandaag weer naar school. We waren om half negen weer thuis. We hebben ons bed ook vroeg opgezocht, want ja als je met voetbalgekken op vakantie gaat, dan weet je het wel. Wie met pek omgaat wordt met pek besmet.vannacht om 2.15 ging de wekker opnieuw af. Het sportcafé zat bomvol, we konden nog net een tafeltje bezetten. Het was er bere- gezellig, maar er werd enorm gerookt, zodat ik in de pauze terug ben gegaan naar Bumas . Daar in de lobby het vervolg bekeken met het personeel en drie andere vrouwen. Ook leuk. Het was trouwens, niet te geloven voor jullie, hier koud door de harde wind. Nog een paar uur geslapen en ook nog gezwommen en mijn oefeningen gedaan en daarna met zijn allen ontbeten. Vandaag een rustdag gehouden door lekker naar het strand te fietsen en bij Nyoman op de strandstoelen gezeten. Het waaide enorm hard en de golven kwamen onder de stoelen door. Nog een beetje lichte regen gehad en vanavond op de markt gegeten. Ik had nu nog een beetje tijd over, want we waren vroeg terug. Nu naar bed en eindelijk weer eens een gewone nacht maken, zonder voetbal of andere leuke dingen. Lieverds dit was het weer. Voor de baligangers de groeten van het personeel en onze vrienden van het strand. Welterusten.

1. Gerard mentz:
    15 juli 2014
    Leuk om dit alles weer te lezen! Geniet nog maar voor de laatste dagen, want de tijd vliegt voorbij!! Groetjes aan het personeel van Renee en Gerard. Wij precies nog 2 maanden en dan zijn we in Bumas!!