Balizomerflits 4

17 juli 2014 - Lombok, Indonesië

Lieve allemaal.

Dinsdagmorgen : het zonnetje schijnt! Eerst gauw de koffer ingepakt voor Lombok en toen genoten van de zon aan het zwembad. We werden om half twee opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. Gede onze chauffeur, stond ruimschoots op tijd ons op te wachten bij de lobby. Het was druk op de weg, maar Gede is een hele kalme rijder en bracht ons veilig op de plaats van bestemming. Dit gedeelte van het vliegveld( nationaal) is toch nog wel een beetje chaotisch hoor. We waren ruim op tijd en na het inchecken nog een koffie gedronken. Ook het instappen ging niet zoals we het gewend zijn in Indonesië. Normaal gaan ze het per " blok" doen. Nu kon iedereen gelijk instappen, wat veel meer tijd kost. We zaten achter in het vliegtuig, dus behoorlijke opstoppingen. Toch nog op tijd vertrokken. Voor je bent opgestegen , beginnen ze de landing al weer in te zetten. Slechts 19 minuten en je kunt weer uitstappen. Roeland zat lekker stevig. Hij zat naast een pasgetrouwd paar, welke hij op het vliegveld al had gespot bij een eettentje, waar hij de opmerking maakte: er kan nog meer bij. Beiden behoorlijk corpulent. We moesten wel even lachen, want ten eerste zat hij stevig en zoals gewoonlijk presteerde meneer het om toch nog te slapen, nou ja omvallen deed hij niet. Alhoewel de landing verdiende niet meer dan een vier en toen werd hij ruw wakker geschud. Esmee lag in een deuk! Hij wist op dat moment even niet waar hij was. Koffers opgehaald en op zoek naar vervoer. Waar wij geen rekening mee hadden gehouden , we landen op Praya en niet op Mataram. Sinds 2011 is het gehele vliegveld van Mataram gesloten. Een kleine misrekening, want nu was het anderhalf uur rijden inplaats van 20 minuten. Het vervoer had nog heel wat voeten in aarde. Hadden we een busje voor 7 personen geregeld en betaald, komen we bij de auto, heeft ie zes stoelen inclusief bestuurdersstoel en geen bagageruimte. Dit lukte dus echt niet. Na veel heen en weer gepraat hielden ze een auto aan die iets meer zitruimte had, maar je kon er de koffers nog niet in kwijt. Dek kinderen achterin, 2 koffers achter de achterbank en nog een op de kant bij de kids. Halverwege is Nick over de bank gekropen en lag over de knieën van A,K, en R. Ik had natuurlijk het ereplaatsje voorin met mijn zere pootje. Bij Kila Senggigi Beach aangekomen om ongeveer half zeven. We hebben mooie kamers, maar moeten wel een stukje lopen naar het strand of restaurant, aan de andere kant als we naar Senggigi centrum willen kunnen we langs een hek en dat ligt dan weer dichterbij. Voor het ontbijt Bellen we naar de receptie en dan komt een golfkarretje ons halen. De kinderen zijn er gek op en oma dient als geblesseerde. Woensdag een rustdagje genomen en heerlijk aan het strand gelegen. Het was een uitgesproken mooie zonnige dag. S' avonds gaan we eten in het centrum. Was het eten de eerste dag niet zo geweldig, de gegrilde mahi-mahi gegrild in bananenblad was verrukkelijk. Ze moeten hier nog wel leren om frietjes te bakken. Veel te lang in het vet gelegen en absoluut niet lekker. Vol vet en knoer hard. Ook hier op Lombok liggen we s'avonds vroeg op bed. De baligangers weten wel hoe moe je s'avonds bent. Tien uur is wel de limiet. Na het eten nog even bij de dansschool van Marcel de Rijk gekeken. Ik wist dat het restaurant verkocht was, maar dat ook de dansschool is verplaatst naar zijn resort dat wisten we niet. Hij heeft hier een prachtig resort. De naam is Puri Mas, misschien te vinden op internet. Het oude restaurant en de dansschool zijn helaas helemaal verpauperd. Vandaag heb ik iets gedaan wat je niet voor mogelijk houdt. We zijn namelijk wezen eilandhoppen. Vanuit Senggigi zijn we eerst naar Gili Trawangan gevaren ( 1 uur en 20 minuten varen) het weer was iets bewolkt,maar later kwam het zonnetje door. Op Trawangan hebben we wat rondgewandeld en wat bungalows bekeken, een kop koffie gedronken en toen weer terug aan boord. Bij Gili Meno hebben Kees, Angelique, Kees, Esmee en Nick gesnorkeld. Wij zijn aan boord gebleven en konden vanuit de boot de vissen en het koraal zien. Ook hebben we nog schildpadden gezien. Het was daar 7,5 meter diep. Het was enorm leuk en heel mooi om te zien. Daarna gingen we naar Gili Air. Hier was het wat rustiger dan op Trawangan. Als we hier een keer voor een paar dagen naar toe zouden willen gaan, zou ik voor dit eiland kiezen. We hebben op Gili Air nog een poosje op het strand gelegen. Ze hadden hier van die zitzakken in plaats van strandstoelen . Nou ik moet zeggen, die lagen ontzettend lekker. Het werd steeds bewolkter, dus zijn we om half vier vertrokken vanaf Gili Air. Het waaide stevig en de golven waren hoog. We waren dan ook een beetje veel nat. We zijn anderhalf uur onderweg geweest op die grote Indische Oceaan. Je ziet alleen maar water voor je. Kijk je naar de zijkant, dan ontwaar je daar een prachtig gezicht van de bergen en de vele palmbomen en mooie resorts, maar ook vervallen gebouwen. Als het geld op is kunnen en gaan ze niet verder bouwen en dan verandert zo'n gebouw al snel in een bouwval. Maar wat is Indonesië toch ontzettend mooi! Terug in Senggigi,waar we afgezet werden op het strand , zijn we nog een paar uurtjes op het strand gebleven om uit te rusten van onze prachtige boottocht. We moesten natuurlijk de zonsondergang bekijken en hoewel we er niet op hadden gerekend, omdat het bewolkt was, kwam de zon toch nog even tevoorschijn om op zijn eigen ludieke wijze onder te gaan. De kinderen hadden intussen een jongetje gevonden met een bal en hebben nog even gevoetbald. De hele middag zijn ze met een verkoper van sticks bezig geweest om allemaal capriolen uit te halen met dat ding. Houdt hen van de straat. Vanavond met de horsecar naar een restaurant gegaan. Dit restaurant was ons al door de taxichauffeur aanbevolen en we hebben er heerlijk gegeten. Morgen brengt dezelfde taxichauffeur ons weer naar Praya. Hij heeft beloofd om met een grote auto te komen. Op weg naar het vliegveld, knopen we er nog een kleine excursie aan vast. Maar daarover horen jullie meer als we weer terug zijn op Bumas. We duiken nu eerst maar weer eens ons bed in. Liefs uit het Verre Oosten van ons allemaal . (Foto's komen zo spoedig mogelijk.)

1. Kim:
    17 juli 2014
    Hallo allemaal, leuk om de mooie verhalen te lezen en wat een mooie foto's! paradijsje! Het is hier behoorlijk warm. morgen wordt het 33 graden!!! hebben jullie het nieuws van de neergehaalde Boeing van Malaysian meegekregen? Wat zijn wij blij dat jullie er niet in zaten!! Heel veel plezier nog! Xxx ons 3
  2. Robert Steur:
    19 juli 2014
    Dag vakantievierders,

Leuk om te lezen dat jullie met volle teugen genieten van de reis in het Verre Oosten. Wij leven met jullie mee. De fraaie landschappen, boottochtjes en het strandleventje op ons netvlies. Het is wel duidelijk dat jullie helemaal in je element zijn in die contreien. Voor de resterende dagen heel veel plezier toegewenst en een veilige thuisreis. Groetjes uit Wolvega, waar momenteel tropische temperaturen heersen.

Marion en Rob
  3. Gerard mentz:
    20 juli 2014
    We hadden net nog Bumas gebeld en we hoorden dat jullie de 22ste terug gaan vliegen. Helaas waren jullie de hort op en niet in Bumas. Heb nog een paar lekkere dagen daar en een goede terugvlucht! Groetjes van Renee en Gerard
  4. Hilly:
    20 juli 2014
    Ja, Gerard we hebben jullie groetjes gekregen en ja we waren de hort op, niet zover weg hoor. Het was vandaag een van de mooiste stranddagen. We hebben heel veel regen gehad, wat eigenlijk niet om deze tijd zo hoort te zijn. Maar ondanks alles vermaken we ons prima en vliegt destijds voorbij.